- • Redactioneel
- • Openheid is hier de norm. Punt!
- • 'Ik schoot te veel in de verdediging'
- • Wat als je zelf het slechte nieuws bent?
- • De impact van een klacht of claim
- • De grenzen van een gedragscode
- • Het verhaal achter de getallen
- • ‘Klachten zijn niet eng’
- • Klachtenfunctionaris, het zal je baan maar zijn
- • 5 jaar GOMA, wat is veranderd?
- • 5 jaar GOMA, wat kan er beter?
- • Het verhaal van de klacht
- • De oren van de arts
![](http://www.zorgveilig.nl/wp-content/uploads/2015/10/web-donkerder2.jpg)
Tussen transparantie en transpiratie
Hoe blijven patiënt en zorgverlener uit het web van klachten en claims?
DigiSpecial
![](http://www.zorgveilig.nl/wp-content/uploads/2016/05/1605-deurslot.jpg)
Openheid is hier de norm, punt!
Hoe open en eerlijk zijn ziekenhuizen in hun omgang met patiënten na een medisch incident?
![Schermafbeelding 2016-05-27 om 08.56.51](http://www.zorgveilig.nl/wp-content/uploads/2016/05/Schermafbeelding-2016-05-27-om-08.56.51.png)
Uroloog Arjen Noordzij kreeg te maken met een tuchtzaak.
'Ik schoot te veel in de verdediging'
![](http://www.zorgveilig.nl/wp-content/uploads/2015/10/Longen-1.jpg)
Grenzen aan de gedragscode
De medische fout was evident, toch sleept de zaak-Ingrid al jaren voort. Een reconstructie.
![](http://www.zorgveilig.nl/wp-content/uploads/2015/10/blog-slider.jpg)
De ergste fout die je na een incident kunt maken, betoogt ervaringskundige Monique Roosink, is wegduiken en zwijgen.
De oren van de dokter